Música Hola, bienvenidos todos a... Linst ¡Linst! Levántate. Mi nombre es Damian Cortés Alberti. Estamos acá en Raum Shift. Por favor, síganme. Les voy a mostrar nuestra reacción. Vamos a empezar. Primero, les voy a presentar a la compañía. Bruja, por favor vengan a mí. Ella es Bruja Demonía de Abólica Dragona. Ella es la cantante principal de la compañía. Aquí a mi izquierda tenemos a Constantínorgescu of romania he is our bj co-choreographer co-director and many other things he's a great dancer also then here we have our musician he don't like to be touched and we have here the new dancer that we are auditioning Ich möchte nicht getäuscht werden. Wir haben hier einen neuen Tänzer, den wir hier auditionieren. Mein Name ist Micky. Sein Name ist Micky. Wir verstehen uns nicht gut, aber wir versuchen, ihn in die Firma zu füllen. Und das ist unsere Firma. Bibi-Tec. Hinter dir. Wer? Okay. Jetzt fangen wir an. Bitte. Okay, yes, so now we're gonna start Bitte You can... एट मिसीयों ने मैं दार्थी भी भी नहीं Ja, statt einer Kreuzigung heute eine Kreuzfahrt. Mein neuer Bro und ich, wir machen eine Donauflusskreuzfahrt auf dem Traumschiff. Und bei mir am Telefon ist die Dramaturgin des Traumschiffs. Ja, hallo! Guten Tag, aber als erstes, das ist nicht das Traumschiff, es ist das Raumschiff. Raumschiff? Das soll ich vorstellen? Was? Ja, das ist ja nicht so schlimm. Da findet jetzt so eine Residency statt von Damian, der mit seinen TänzerInnen und MusikerInnen sich mit Genderbinarität beschäftigt. Also, was bedeuten Genderrollen? Es ist eine Abspaltung vom Geschlecht. Und welche Zwischenräume gibt es da zwischen den Extremen? Und Extrem ist ja auch der Titel. Dragcula setzt sich aus Dracula und Drag zusammen. Drag, kennst du ja. Dragqueen, Dragking. Die Kreaturen der Nacht, die durch Überzeichnung ihrer Geschlechtsrollen Machtstrukturen aufgreifen und überbrechen wollen. Und sagen wollen, Gender ist Performance. Und das machen wir auch. Aber das ist an Geschlechterrollen nicht klar. Ganz klar ist das nicht. Vielleicht ist es für dich ganz klar, aber für viele Menschen ist ganz viel dazwischen in dieser Skala. Und ich glaube, das ist Damian ganz toll wichtig, dass er eben diese Binarität zwischen Mann und Frau hat und sagt, Geschlechterrollen oder Genderrollen sind konstruiert, sind einvergeben und passen ja tagt, wenn ich das sagen müsste, und unterstützen Machtstrukturen, die wir eigentlich ausbrechen wollen. Okay, also Geschlechterbinarität und Geschlechterfragen mit einer Dragperformance im Raumschiff statt am Traumschiff. Aber du musst nicht vergessen, dass wir da tragen können. Aber irgendwie sehe ich da eh nichts, also vielleicht wir Glück. Und es ist eh was anderes. Ira? Hallo? Hallo? Hallo? Hallo? Transfer it almost. Transfer it almost. no respira Señorita Escarlata Señorita Escarlanta! Concepts of femininity and masculinity lean heavily on a gendered body. We install gender to bodies, we install systems of signification that attach masculinity to maleness, femininity to femaleness, leaving nothing in between. When the binary male-female crumbles, what new constellations of alliance and oppositions do we have? Better than asking who is a woman is asking what is womanhood. Transgender is shape. When we think of the body as our home, we commit to all kinds of normative inscriptions of embodiment. What does embodiment mean? Being housed in one's body? Or is it a more fluid architectural project? If we shift the focus away from the idea of housing the body, toward the notion of transition, we commit to the horizon of possibility where the future is not male or female, but queer. Change for some means change for everyone. The feeling of the body as experienced from the inside is not the same as appearance or sexual features. Gender is attributed as much as it is declared. Gender always comes from elsewhere rather than from forming the truth of the body. Why are queer bodies perceived as threatening and destabilizing? Why are queer bodies perceived as threatening and destabilizing? Queer bodies take us out of the ambit of stable social identities and provide non-identitarian language for social, sexual and political eccentricity. Gender does not emerge as a cultural interpretation of sex. Sex circulates as a cultural interpretation of sex. Sex circulates as a cultural interpretation of gender. Normativity is central to modern power systems. It works by disciplining complex societies through self-policing mechanisms. In the end, there is nothing cultural about gender. Heteroscripts are forced on humans as violent enforcements of hetero reproductive domesticity. Every day is a performance. There is no real me. There is no end point. I don't establish anything. I live in a state of insecurity. I live in a state of emergence. I live in a state of collapse. Do you have a cigarette? Thanks. Do you have a cigarette? How'd you do? I see you've met my faithful handymen. They're just a little brought down because when you knock they thought you were the Candyman. Don't get stoned out by the way I look. Don't judge a book by its cover. I'm not much of a man by the light of today but......by night I've worn a hell of a lover. Let me show you around, maybe play you a sound. You look like you're all pretty groovy, but if you want something visual that's not too abysmal I could take in an old Dracula movie. Oh, I'm glad I caught you at home. Can I use your phone? I'm just a bit in a hurry. Well, just say where I am then go back to the jam. I don't want to be any worry. Well, you've got caught with the flat. Well, how about that? Well, baby, don't you panic. By the light of the night it will all seem all right. I get you as a ride. I'll get you a satanic... mechanic! Okay, I'll get you a ride. It's okay....ええええええええええええええええええええええええええええええええええええええええええええええええええええええ... So, come into the lab and see what's on the slab. I see you shiver with antise. Patient! But maybe the rain is really to blame. So I removed the cause. But not... The symptom! Gå inn i kålen. Kampung Kampung ¡Vamos! 아 아 아 아 아 아 아 아 아 아 아 아 아 아 La Llorona Da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da da Wir könnten eine Show machen da. Aber wann? 24 Stunden. Fix, Tagshow. Tagshow, 24 Stunden, genau da. Rufen Bürgermeister an. Ich ruf Bürgermeister an, ich frag ihn. Krass. Ja, Herr Bürgermeister, wir haben eine geniale Idee. Wir machen eine 24-Stunden-Show aus dem Theater. Seid ihr dabei? Ja! Puh!